Våndan av att bli ödleförälder

Sedan jag skrev sist har vi blivit föräldrar till en leopardgeckopojke. Det lilla miraklet heter Lemmy, är ungefär 20 cm lång och givetvis prickig.
Det hela gick väldigt hastigt och lustigt. Vi hittade en annons på torsdagen och tjejen som behövde sälja honom gjorde det akut för hon skulle flytta utomlands. Så redan på fredagen flyttade det in en liten gosse.
På torsdagskvällen var jag jättenervös och undrade vad vi hade gett oss in på. Jag vet absolut inget om ödlor! Men en leopardgecko ska tydligen vara en av de lättaste ödlorna att ta hand om när man är ovan. De är även lätta att få tama och sällskapliga.
Och jag måste säga att det inte har varit några problem. Han var redan handtam och han sitter snällt på axeln. Eller nåja, ganska snällt. Han har en tendens att trava omkring lite. Och i förrgår kissade han på husse. Det var inte dödspoppis.
Idag har han varit lite lustig faktiskt. Han har ett speciellt hörn som han bajsar i, och det är ju bra. Men idag har han sovit där med huvudet i bajset. Det måste vara en speciell ödlegrej som jag inte förstår.
Sen är det det där med matningen. Den delen har jag avsagt mig från. Han ska ha levande syrsor och dem vill jag inte ta i direkt. I´m not a big fan av små läskiga kryp.
Det hela rullar på bra måste jag säga och snart är det dax för en springtur i soffan igen. Inte för mig givetvis. För Lemmy. Han är ganska lik sin namme förresten!

Kommentarer
Postat av: Razphutin

Klart det ska vara ödelvår i år!

2009-02-26 @ 20:19:46
URL: http://razphutin.blogg.se/
Postat av: Lemmy Lizard

Hej på dig. Vad roligt att du skriver om mig!

Men du, det är faktiskt normalt att ha sitt bajs som kudde!!

2009-02-26 @ 21:20:00
URL: http://lemmylizard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0